Managing stocks and other investments

General discussion on all other topics under the sun.

Moderator: Renato

Post Reply
dariottolo
New MMEX User
Posts: 5
Joined: Fri Jan 24, 2014 12:33 pm
Are you a spam bot?: No

Managing stocks and other investments

Post by dariottolo »

First of all, sorry for the wall of text...

I really find it difficult to figure out a way to easily track stocks purchase and sales.

In real life, I have a "banking account" tracked in mmex. When I buy shares on the market, the amount is debited on the banking account and the shares are credited on a trading deposit.
The opposite happens when I sell.

At the moment I just register a transfer of money from the banking to the trading account when I buy and vice-versa when I sell. This way I am losing all the information about fees, profit&loss, taxes etc, but I have yet to understand if there is an easier way.

Maybe I completely missed, but in mmex I can add shares (simulating a buy), but there is no way to "sell"... Plus no cash movement are registered anywhere.

It seemed that the latest alpha was supposed to have some improvements, but I really could not find any.

Maybe I am doing something out of the ordinary or I really could not figure out how to operate the software.

Any help would be greatly appreciated.

Regards
wqtorres
New MMEX User
Posts: 2
Joined: Sun Jul 24, 2016 4:46 pm
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by wqtorres »

I'm stuck with exactly the same constraint. The wiki seems totally made for developers and there's no documentation for the users.
wqtorres
New MMEX User
Posts: 2
Joined: Sun Jul 24, 2016 4:46 pm
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by wqtorres »

I'm facing the same issues here. The wiki seems to be made for developers and I couldn't find any documentation for the regular users.
Carren
New MMEX User
Posts: 13
Joined: Fri Jan 02, 2009 7:42 am

Re: Managing stocks and other investments

Post by Carren »

Me too!

I didn't see this thread until now so posted my own asking for some guidance on how this is supposed to work. Hoping somebody will come along and enlighten us.
Carren
New MMEX User
Posts: 13
Joined: Fri Jan 02, 2009 7:42 am

Re: Managing stocks and other investments

Post by Carren »

Can anybody enlighten us please?
xenomorph
New MMEX User
Posts: 1
Joined: Fri Aug 04, 2017 8:33 pm
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by xenomorph »

I too have problems comprehending this
Alconer
New MMEX User
Posts: 5
Joined: Thu Aug 24, 2017 12:16 pm
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by Alconer »

Yo también tengo problemas al haber querido actualizar a la versión 1.3.3 desde la 1.2.7. En la anterior tenia la cuenta del Broker como una cuenta bancaria a la que podía poner como transferencia dinero enviado de otro banco e ir apuntando como abono lo que me rentaban las acciones como dividendos, plusvalías... apuntaba como cargo los intereses que tenía que pagar, comisiones, minusvalías... Tenía una cuenta de acciones con el nombre del Broker y cuando hacía una compra de acciones apuntaba como cargo el coste de la compra y hacía una compra en la cuenta de acciones de mi Broker. Las variaciones que provocaban las acciones (dividendos, comisiones) las apuntaba como he dicho  en la cuenta bancaria del broker y cuando vendía un lote de acciones en la cuenta de acciones las eliminaba y el dinero de la venta lo ponía como abono en la cuenta bancaria del Broker. Cuando actualicé a la versión 1.3.3 me lié y no averigüe como van las compras y ventas de acciones, rendimientos, intereses, comisiones... Tuve que volver a la versión 1.2.7. Si me pudierais orientar como  van los apuntes de acciones y broker, o como lo hacéis ustedes, os lo agradezco que me lo compartáis y comentéis.
JulioSheppards
New MMEX User
Posts: 2
Joined: Sat Dec 09, 2017 8:00 am
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by JulioSheppards »

I'm stuck with exactly the same constraint. The wiki seems totally made for developers and there's no documentation for the users.
JulioSheppards
New MMEX User
Posts: 2
Joined: Sat Dec 09, 2017 8:00 am
Are you a spam bot?: No

Re: Managing stocks and other investments

Post by JulioSheppards »

Alconer wrote:Yo también tengo problemas al haber querido actualizar a la versión 1.3.3 desde la 1.2.7. En la anterior tenia la cuenta del Broker como una cuenta bancaria a la que podía poner como transferencia dinero enviado de otro banco e ir apuntando como abono lo que me rentaban las acciones como dividendos, plusvalías... apuntaba como cargo los intereses que tenía que pagar, comisiones, minusvalías... Tenía una cuenta de acciones con el nombre del Broker y cuando hacía una compra de acciones apuntaba como cargo el coste de la compra y hacía una compra en la cuenta de acciones de mi Broker. Las variaciones que provocaban las acciones (dividendos, comisiones) las apuntaba como he dicho  en la cuenta bancaria del broker y cuando vendía un lote de acciones en la cuenta de acciones las eliminaba y el dinero de la venta lo ponía como abono en la cuenta bancaria del Broker. Cuando actualicé a la versión 1.3.3 me lié y no averigüe como van las compras y ventas de acciones, rendimientos, intereses, comisiones... Tuve que volver a la versión 1.2.7. Si me pudierais orientar como  van los apuntes de acciones y broker, o como lo hacéis ustedes, os lo agradezco que me lo compartáis y comentéis.
I didn't see this thread until now so posted my own asking for some guidance on how this is supposed to work. Hoping somebody will come along and enlighten us.
Post Reply