Terwijl de Pegasus-turbo's zijn ontworpen voor meer elite lopers, is de Air Zoom Pegasus 35 een perfecte keuze voor hardlopers op elk niveau, of je nu net begint Adidas Ultra Boost Donne of traint voor nog een andere marathon. Bonus: deze schoenen zijn verkrijgbaar in smalle, normale, brede en extra brede breedtes, waardoor ze echt geschikt zijn voor iedereen. Na een paar marathons te hebben uitgevoerd in de eerste versies van UltraBOOST, was ik benieuwd naar datieveranderingen die adidas heeft doorgevoerd een schoen die een favoriet is geworden voor sporters, evenals hype-beesten en sneakerheads Nike Air Max 720 Donne als een lifestyle-kick.
De nieuwe UltraBOOST 19-schoen heeft een ander gevoel met hun "PrimeKnit 360" -bovenwerk dat helemaal over de bovenkant van de schoen is geweven. Het duurt een paar runs Nike Air Max 270 Mens voordat de schoen goed om je voet zit. De steun op de hiel is verbeterd en adidas verdwijnt niet uit het schuim waardoor het erg populair is geworden bij hardlopers die de voorkeur geven aan een schoen met meer demping. Vanwege deze toevoeging vond ik het meer geschikt voor eenvoudige en matig gestimuleerde runs omdat het zwaarder is vanwege meer BOOST-schuim aan de basis. Deze nieuwe editie van de schoen zorgt voor een stevigere rit op die langere afstanden. Ik heb een aantal teamgenoten die de UltraBOOST hebben gebruikt om terug te komen van de blessure Nike Air Huarache Femme vanwege de dempingstechnologie.
Ik ging met een paar runs in de regen met de schoenen Nike Air Max 270 Womens en de "minder slip en meer grip" verbeteringen die in vorige edities werkten waren er nog steeds vanwege het Continental Rubber dat op de bodem werd gebruikt. De buitenzool is zeer duurzaam in vergelijking www.artelara.nl met zijn concurrent in de Nike Zoom Pegasus Turbo. Er zijn weinig tot geen slijtagepatronen zichtbaar op de buitenzool tegen de tijd dat je ergens tussen de 50 en 100 mijl met de schoenen raakt.
De UltraBOOST blijft verbeteren als hardloopschoen en het is absoluut een solide keuze. Het prijsniveau van $ 180 zou voor sommigen een barrière kunnen zijn, aangezien het hoog is in vergelijking met andere schoenen in dit gebied. Maar vanuit een functie- en een mode-standpunt zult u niet teleurgesteld zijn met deze adidas-hardloopschoenen. Voordat ik de GEL-Nimbus 21 testte, had ik al een paar jaar geen paar ASICS-hardloopschoenen meer Nike Air VaporMax Womens lopen. Ik wist niet Adidas Ultra Boost Womens wat ik precies moest verwachten - zouden ze voelen als dezelfde schoenen die ik op school droeg? - maar ik ben blij te kunnen melden dat de reünie goed was.
Hoewel ze niet gemaakt zijn voor snelheid, voelden deze schoenen zich snel. Als een hardloper die moeite heefs gebruikt ASICS zijn technologie in de tussenzool om "maximaal stuiteren op de voorvoet" te geven om u vooruit te helpen, en ik voelde dat absoluut tijdens het hardlopen. Naar mijn mening voelde het alsof deze schoenen waren ontworpen voor hoge energieteruggave, wat voor mij vertaald werd naar snelheid terwijl ik onderweg was. (Als dat niet het doel Nike Air Max 95 Femme was, dan moeten mijn vorige hardloopschoenen echt onhandig zijn!)