Import datas of Money 2003

MMEX4Desktop, incl. Windows, macOS, and Most Unix variants using the GTK+ toolkit

Moderator: Renato

kapor
New User
Are you a spam bot?: No

Import datas of Money 2003

Post by kapor »

Bonjour,
Je viens de découvrit MoneyManager et ce logiciel m'intéresse, j'utilise "Microsoft Money 2003" depuis 2004 et je souhaite évaluer une solution plus pérenne, car je pense qu'un jour prochain mon logiciel ne voudra plus s'installer sur un nouvel OS.

Je gère une vingtaine de comptes et j'ai commencé à importer mes écritures au format QIF standard.
Mécaniquement l'import se passe bien et MoneyManger me plaît bien mais je voudrais de l'aide car les virements de compte à compte sont mal transcrits et se retrouvent en double sur MoneyManager.

Dans votre antériorité sur ce type de reprise vous avez eu à rencontrer cette situation et je souhaiterais bénéficier de votre expèrience.
D'avance merci.
====================
Hello,
I've just discovered MoneyManager and I'm interested in this software. I've been using "Microsoft Money 2003" since 2004 and I'd like to evaluate a more permanent solution, as I think that one day soon my software won't want to be installed on a new OS.

I manage around twenty accounts and I've started importing my entries in the standard QIF format.
Mechanically the import goes well and I like MoneyManger, but I'd like some help because the account-to-account transfers are badly transcribed and end up as duplicates in MoneyManager.

In your experience of this type of transfer, you have encountered this situation and I would like to benefit from your experience.
Thank you in advance.